W polskim oddziale dużej firmy międzynarodowej była tworzona strategia na najbliższe pięć lat. Klient postanowił zorganizować atrakcyjny i angażujący warsztat, którego celem ma być:
Zwiększenie udziału specjalistów w tworzeniu pomysłów na wzmocnienie pozycji marki na polskim rynku
Danie specjalistom możliwości pokazania swojej pomysłowości i znajomości rynku
Nauczenie Top Managementu facylitowania pracy grupy w sytuacjach, gdy potrzebne jest generowanie pomysłów:
Bez narzucania własnego zdania
Bez natychmiastowej krytycznej oceny pomysłów pracowników
Podczas badania potrzeb ustalono pytania, które były istotne w budowaniu 5 letniej strategii firmy
W warsztacie brali udział wszyscy pracownicy – prezes, menedżerowie i specjaliści ( 72 osoby)
Użyto metody Lego® Serious Play®
Specjaliści byli podzieleni na 6 grup, każda z nich odpowiadała na inne pytanie, dotyczące strategii
Przed warsztatem sześcioro menedżerów przeszło jednodniowy instruktaż pracy z grupą podczas warsztatu strategicznego
Podczas warsztatu prowadzący pracę grup menedżerowie mieli wsparcie trenerów Pro Motio
Każda grupa tworzyła odpowiedź na pytanie w formie ruchomego modelu
Modele były filmowane wraz z komentarzami twórców z off-u. Kilkuminutowe filmy każdej grupy były szybko montowane na miejscu
Wszystkie filmy zostały zaprezentowane obecnym w formie mini- festiwalu
Zarząd firmy nagrodził twórców i przedstawił sposób wykorzystania pomysłów, które powstały podczas warsztatu
Po trzech tygodniach z menedżerami został przeprowadzony warsztat follow-up na temat wykorzystania ich doświadczeń facylitacyjnych w pracy z zespołami na co dzień.
Cztery pomysły z warsztatu weszły do strategii firmy
Menedżerowie zainteresowali się metodami facylitacji i czworo z nich zaczęło prowadzić swoje spotkania w sposób ustrukturyzowany.