Potrzeba klienta: „W jednym z naszych zakładów mamy trudności w utrzymaniu na wymaganym poziomie wskaźników jakościowych. Ważnym, zidentyfikowanym przez nas powodem tej sytuacji są konflikty pomiędzy kilkoma współpracującymi ze sobą działami. Na spotkaniach okołoprodukcyjnych kłócą się ich szefowie, w codzienne spory angażują się również szeregowi pracownicy skonfliktowanych działów. Potrzebujemy pomocy w uspokojeniu sytuacji.”
Zidentyfikowane badaniem potrzeb aspekty sytuacji, które wymagały uwzględnienia w projektowanym rozwiązaniu to:
Dwukrotne (na początku i na końcu projektu) przeprowadzenie wśród pracowników anonimowej ankiety na temat obowiązującego w firmie stylu komunikowania się. Jej wyniki wykorzystano na kolejnych etapach projekt
Warsztat porządkujący zakresy odpowiedzialności dla zarządzających działami produkcyjnymi i okołoprodukcyjnymi z udziałem Dyrektora Produkcji i Dyrektora Zakładu. Wyniki tego warsztatu również były wykorzystywane w kolejnych etapach projektu
Cykl warsztatów budujących współpracę pomiędzy poszczególnymi działami. W ich trakcie uczestnicy dyskutowali o wzajemnych oczekiwaniach, identyfikowali i rozwiązywali problemy „na styku” swoich działów i wypracowywali obowiązujące zasady współpracy
Spotkania podsumowujące warsztaty budowania współpracy. Ich uczestnikami byli przedstawiciele poszczególnych grup warsztatowych i zarządzający firmą
Każda grupa tworzyła odpowiedź na pytanie w formie ruchomego modelu
Szkolenia doskonalące umiejętność rozwiązywania konfliktów przeznaczone dla menedżerów wszystkich szczebli zarządzania produkcją
Trzy follow-up’y, pierwszy dotyczący wdrażania przyjętych rozwiązań wspierających współpracę, drugi zbierający doświadczenia menedżerów w rozwiązywaniu konfliktów, trzeci był podsumowaniem całości projektu.
znaczący spadek konfliktów,
stabilizacja wskaźników jakościowych na wymaganym przez firmę poziomie.