Pracujemy tą metodą od roku 2012. Warsztaty prowadzone metodą Lego® Serious Play® wyglądają z zewnątrz jak beztroska zabawa grupy dorosłych, którzy uciekli z pracy na wagary i radośnie wrócili do klocków. Tak bawią się nawet członkowie zarządów. Stąd „Play” w nazwie – jak najbardziej uprawnione.
Z drugiej strony to metoda, będąca własnością firmy Lego®, od dwudziestu prawie lat służy firmom do realizacji celów zdecydowanie poważnych, stąd „Serious”!
Każdy warsztat Lego® Serious Play® to zamierzone spotkanie ludzi, którzy ustalili zasady swoich działań:
Wyniki warsztatu Lego® Serious Play® są natychmiast gotowe do wdrożenia w środowisku biznesowym klienta.
Lego® Serious Play® w rękach doświadczonych facylitatorów pozwala podczas warsztatu w sposób bezpieczny usprawnić komunikację między ludźmi w zespole, skłonić do otwartości, usunąć sztywne społeczne konwencje, zaangażować osoby mniej śmiałe i zminimalizować wpływ hierarchii na pracę w grupie, a przede wszystkim – wyjść poza stereotypowe myślenie i stereotypowe wypowiedzi.
Warsztaty Lego® Serious Play® sprawiają, że stale utrzymywana jest uwaga i zaciekawienie, każdy ma „ręce pełne roboty” – tworzy modele indywidualne i grupowe, a potem opowiada o tym, co zbudował i jakie znaczenie mają jego konstrukcje, poznając jednocześnie pomysły innych. Praca rękami i tworzenie modeli 3D uruchamia struktury mózgu, których rzadko używamy, pracując w miejscu pracy. Stad wyjątkowe wyniki i motywacja do wdrażania rozwiązań, które się pojawiają.
Stosowanie Lego® Serious Play® w warsztatach on-line jest nowością. Każdy z uczestników otrzymuje przed warsztatem specjalny zestaw klocków Lego®. Podczas warsztatu, krok po kroku, buduje serię modeli, będących metaforami własnych pomysłów w formie 3D. Zbliżony do kamerki model jest pokazywany wszystkim, a autor/autorka modelu interpretuje swoją konstrukcję, podczas gdy inni uczestnicy oglądają i słuchają.
Na liście tematów, które mogą być realizowane on-line dla Klientów przy użyciu Lego® Serious Play®, znajdują się miedzy innymi:
Dla grup od dwóch osób do 80 osób – liczebność grupy jest uzależniona od oczekiwanego rezultatu warsztatu. Uczestnikami bywają członkowie zarządów, zespoły menedżerskie, działy w firmach, zespoły projektowe, całe firmy. Najczęściej jedna grupa liczy od 4 do 12 osób.